fredag, mars 13, 2009

Ambivalens

Jag gick hem från skolan vid tretiden idag med bestämda planer på att bada och läsa DN. Istället har jag surfat lite, läst halva DN över en kopp te och en muffin (det är ju fredag och därmed helg - så jag fick!), vattnat blommor och funderat över om jag ska springa eller inte. Skippade gymmet då mina ben känns märkliga och benhinneinflammerade. Så en löptur kanske inte heller gör susen.

Frågorna för dagen är: har jag svårt att aktivera mig? eller; Har jag svårt att slappna av?
Det är ju viktiga frågor då svaren är avgörande för vad jag bör lägga krut på, (1) att lära mig avslappning, eller (2) att ta mig själv i kragen och rycka upp mig. Omröstning på det?


Ikväll blir det en köttbit med Helena - på restaurang!
/E

4 kommentarer:

Anonym sa...

djupmeditation i domkyrkan?

Anonym sa...

Jag tror att livet handlar om kontraster (som årstiderna) och för att kunna njuta av livet måste Du se växlingen ...ibland kunna slappna av-unna Dig återhämtning! Du är ju så ambitiös,planerande och duktig i övrig tid!

Anonym sa...

om du läser första meningen på förra inlägget så tror jag att det är avslappningen du ska fokusera på!

Emilie sa...

Vad ni kommenterar! Hurra! :D

Vilka är dessa anonyma läsare? -några jag känner?


Projekt avslappning får startas då.

Kram!