tisdag, oktober 21, 2008

Ångest

Igår märkte att det är många i min omgivning som mår lite mindre bra. Är det hösten, mörkret och kylan? Eller kan man inte skylla på sånt? De flesta av oss verkar iallafall märka att energin sinar. Någon har framtidsångest och saknar en roll, en annan har kärleksångest. Någon har jobbat för hårt och för mycket på för kort tid, en annan är förkyld till tusen. Vissa har ångest i största allmänhet och hela världen har finansångest, och så även några studenter.

Det är inte utan att det gör ont i mig. Ibland har jag tusen råd och tankar till ge er, ibland inte.. Jag vill helst skicka en burk äppelmos, en bok och ett doftljus till er alla!
/E

Men 3e dagen då? Gud skapar det torra landet, och på det torra landet skapar Gud all växtlighet.
Börjar detta bli tjatigt? -Det tycker jag, men 7 dagar är 7 dagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade! Du är alltid den finaste! Puss // Den för tillfället lite tilltygade Ugglan

P.S Att ge mig äppelmos är bara slös som du vet...mitt köksgolv är fortfarande lite klibbigt på sina ställen D.S

Och det är inte alls långtråkigt med dagarna, man bara väntar på att han den sjunde dagen ska skapa ett dygn till ...eller ett par timmar till på varje dygn bara...jag är inte så kravstor! Nu plugga klart, Puss igen