måndag, oktober 13, 2008

Blaskor

Här sitter jag och retar upp mig en finfin måndag kväll som denna..
denna blogg där jag hittade ett alldeles genialiskt inlägg, såg jag också till min förskräckelse att veckorevyns killpanel näste vecka ska besvara frågan "Vad är det mest avtändande jag kan göra?". Det är ju tur att killpanelen (som för övrigt svarar för hela manliga befolkningen) ska tala om hur jag som tjej ska (och inte ska) vara. Annars skulle jag kanske gå runt hela dagarna och göra sjukt avtändande saker, trots att det enda jag vill är att tända killpanelen. Tackartackar panelen!


Tro inte att jag höjer på ögonbrynen. Jag läste själv veckorevyn back in the days, och det har inte blivit bättre sedan dess. Säkert inte så mycket värre heller (bortsätt från att Ebba har tagit över rodret..).
När jag ändå berör ämnet.. Jag står nog inte ut med någon av dom där tidningarna. Inte Elle, inte cosmopolitan, knappt damernas värld - även om den ändå är rätt ok och inte så sexfokuserad. Däremot kan jag läsa typ.. Tara (som är för 50+are?), PS, I Form och Hemmets Journal - ännu ett ålderstecken..
/E

3 kommentarer:

Anonym sa...

(jag tror inte Ebba är redaktör längre..tom hon lämnade den sjunkande skutan!):D
P&K

Emilie sa...

Haha. VR är lämnad åt sitt öde, hoppas att det blir hårt.
PussåKram

Anonym sa...

Det här verkar lovande. Det kanske skulle kunna gå att starta ett upprop mot killpanelen?

(Tack för länken!)