torsdag, oktober 16, 2008

ALPERNA!?

På 1 timma bestämde jag mig för att den 9e januari sitta på en buss i 28 timmar och sedan spendera en vecka i alperna! När blev jag så spontan!? 4000kr!! Vansinne. Jag har gnidit mina fötter i alpångest hela natten och morgonen. Att bokningen är bindande känns lite som en lättnad.

Bussresan känns livsfarlig och jag ser redan rubrikerna framför mig. Pengafrågan är också en sak. Pappa förbjöd mig att använda fonderna på 2 år, dom är inte värda ett ruttet öre. I princip. Lånkonjunktur, folk tassar på tå med pengarna i madrassen. Så jag tänker se min resa som en insats för världsekonomin!

Pappa förklarade även att snowboard är helt ute. Typiskt. Jag har tydligen legat i koma på vintersportsfronten och tror fortfarande att bräda är lika hett som för 8 år sedan. En utskrattad svensk flicka på bräda - i Alperna dessutom! Dom rubrikerna kan jag också se framför mig, tydligt.

/E

Inga kommentarer: