torsdag, september 04, 2008

Jag kan VISST!

Jag gillar inte när folk säger emot de fakta jag kommer med, när jag vet att jag har rätt! Så därför måste jag nu för hela bloggvärlden (eh, min lilla läsarskala) berätta att jag faktiskt VET skillanden mellan trombos och emboli. Detta för att någon sa/skrev emot mig och sa att emboli är en luftbubbla som flyter runt i blodet. NEJ, fel.

Trombos: Blodpropp som bildats på kärlväggen.
Emboli: Blodpropp som har lossnat från kärlväggen och flyter med blodet. Kan fastna i t.ex. lunga eller hjärna.

Detta var så länge sedan att jag inte kan skriva det till personen i fråga. Och nej, den personen är troligen inte en av mina läsare.
/E


Tillägg: ok, jag är en tönt. En tönt utan stolthet. Jag skrev till personen att han hade fel. Lågt.

Inga kommentarer: