måndag, september 22, 2008

Det går utför..

En föreläsare påminde oss idag om att kroppen fungerar som allra bäst vid 18-20. Min glansperiod är alltså redan förbi. Benskörheten kommer smygande, njurarnas och leverns funktion avtar, intorkningen börjar med rynkor som följd. Alldeles efter detta konstaterande somnade jag, efter 6-7 timmars föreläsningar. Inte konstigt kanske.

Sykursen som jag skulle gå gör mig just nu bara matt. Jag hade hundra idéer, och nu finns inga tyger. Inga! Så det blir ingen klänning i collegetyg med hög krage och långa puffärmar. Inte heller en midjehög skottsrutig pennkjol. Kanske blir det inte ens en sykurs. Avhoppet skulle kosta mig 400kr, men om jag börjar så kostar det ca 1000. Jag vet inte.

/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men baby, sådär får du inte skriva. Jag har redan ångest över att fylla 23 den här veckan.. :) Pussis

Unknown sa...

Ångest över att fylla 23. Kära nån...

den gamle ju.