söndag, september 14, 2008

Det var ta mig tusan bättre förr..

Jag önskar att jag kunde gilla krogkvällar på samma sätt som under gymnasiet. Att sitta i en lägenhet med några tjejer, äta mat och dricka vin. Prata och fnittra härligt, för att sedan bättra på mascaran, rätta till kjolen och traska ner mot krogen med sitt vingliga fnittergäng. Jag önskar att jag kunde njuta på dansgolvet, släppa loss på riktigt. Och sedan när kvällen är slut, ta mina tjejkompisar under armen och gå hem.

För visst var väl krogen rolig under gymnasiet? Jag tror det. Trots att det alltid fanns någon kille vars uppmärksamhet man ville fånga, och ibland aldrig fick (och ibland fick för mycket). Trots att spegelbilden på tjejtoaletten sällan tillfredställde mitt öga. Så ja, det var roligt!

Jag har blivit gammal! När hände detta!? Dansgolvet lockar mig aldrig nu och jag känner mig mest malplacerad med mina fåniga moves. Back in the days, under min glansperiod så dansade jag iallafall! Nu går jag mest omkring på krogen, för nykter för att se charmen.

Gamlingen ser mer fram emot förfester, hemmafester och goda middagar med vin. Dock har jag ett problem. Jag tycker så mycket om rött vin, men jag avskyr att vara full. Och det, är inte en optimal kombination.

/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här är väl inget att deppa för? För det första, visst var det kul i gymnasiet men kan det ha att göra med hur mycket man drack? Att det var alkoholen som såg till det roliga och inte man själv? Idag när du inte gillar att vara full så gillar du inte det typiska grejerna fulla människor gör som att rocka loss på dansgolvet och skrika högt. Idag är du stark nog att se att det inte är det du vill ha utan du vill ha ut det som man kan njuta av utan ångest dagen efter, sedan finns det rödvin som inte är så starka (eller?)

Tänker på dig.
Hösten är på väg, det är som den tiden då man börjar tänka. Men det blir en färgglad och fin höst med mycket rödvin ;)

Kramar/ Towa