onsdag, juni 04, 2008

Drama på byn

Jag och lilla E 3 år gick med hunden i skogen. Lilla E höll kopplet eftersom hon tyckte att det var roligt. Solen sken och fåglarna kvittrade. Rätt vad det är så prasslar det till i skogen och ut genom buskarna kommer en grävling. En stor jäkla grävling och hunden Gucci sätter av och börjar jaga den. Lilla E tappar kopplet, tack och lov. Jag blir vansinnig på hunden och skriker som aldrig förr. Lilla E gråter där hon står på stigen, den lilla stackarn. Hunden och grävlingen försvinner in i skogen och i samma sekund kommer en granne utflygandes ut skogen. Han hade jagat grävlingen från deras soptunnor. Ja allt var galet.
Lilla E fick stanna med grannen och jag satte av efter hunden och grävlingen. För er som inte vet så är grävlingar farliga djur och vem som skulle vinna kampen Grävling vs. Hund vet vi inte.
Grannen sa att om den har bitit sig fast i hunden så måste jag slå den med något. Vem vinner kampen Grävling vs. Emilie? Och hur letar man efter en hund och en grävling i en stor skog i bara flippflopps? Jag såg framför mig hur jag skulle behöva bära hem en blödande hund med tre och ett halvt ben, eller att jag sett henne för sista gången. Gucci hade iallafall fastnat med kopplet nånstans och grävlingen var spårlöst försvunnen. Hem kom jag med en hel hund och lilla E tycker att grävlingar är äckliga. Great. Nu har jag gett henne men för livet med mitt vansinnesutbrott.

/E

1 kommentar:

Paula sa...

Hahahahaha!!! ;D skrattar så jag gråter!! Puss