måndag, juni 23, 2008

Juni

Idag skulle jag och C köpa cykel till mig, men den var slut. Istället åkte vi till ikea och köpte några hyllplan. Dessa sågades till för att passa en liten lucka i mitt sneda kök. Fint blev det och jag är nöjd. Äntligen blev lite bänkyta fri.
Det traditionella hoppkortet. Detta är 50-talsklänningen och världens finast skor från Budapest.

Midsommarfirarna, kortet är taget med timer.



Åter i Linköping efter nästan en månads semester. Midsommar firades med mamma, pappa och Calle i hälsinglandet. Mamma hade hittat en gammal 50-talsklänning på vinden som var rätt så skitig och säkert full med råttskit, men efter en tur på höga grader i tvättmaskinen var den som ny!

FRA-lagen gör mig deprimerad. Jag känner mig berövad på min frihet och min åsiktsrätt. Lever jag nu i ett land där jag inte kan röra mig som jag vill? Läskigt lika de länder som idag är långt i från demokrati. FRA är ju egentligen ett brått mot grundlagen och jag väntar på fortsättningen, som jag hoppas innebär att inga internetföretag ställer upp på detta.

/E

Inga kommentarer: