fredag, september 02, 2011

Vinst och förlust


Bakluckeloppisen blev en flopp, mer eller mindre. Ösregn är inte det som sätter sprutt på försäljningen kan jag lova. Några själar kunde vi iallafall glädja med t.ex. prima gamla skinnkängor, en gammal digitalkamera, ett fult troll, en handmålad porslinstiger och några fula plåtburkar. Vi gjorde ett hörn på vårt bord för att locka damer med dålig smak. Det lyckades. I andra änden av bordet stod finsakerna. Fulhörnan sålde bäst. Vi drog in runt 300 spänn, blev genomblöta och skickade resten av våra ickeönskade ägodelar i myrornas container. Det är iallfall löjligt tillfredställande att rensa och jag har fått blodad tand.

Tradera går däremot bort då jag märkt att det är mer möda än vinst. Ändå lockas jag av tanken att göra fina annonser, sälja som guld och sen slå in fina paket. Men nej, jag får hålla mig.

Idag tvättar vi, eller mest jag. Ester sover. Himlen är hög, rönnbären tunga och hösten är på ingång.
/E



Inga kommentarer: