onsdag, september 21, 2011

Dopfamiljen


Ja såhär såg vi ut :). Ester i mössa innan doppet, och med napp första minuterna av ceremonin. C i nykostymen, och jag i - äsch, den gamla trasan som jag köpte i England för, WOW 6-7 år sen!?

Imorse var jag inte människa efter att jag och Ester spenderat tidigtidig morgon i vardagsrummet. Hon med trött glädje, jag med uppgiven frustration. Nu efter regnpromenad, babysång, umgänge med andra mammor och slutligen 1,5 timmar själv på Maxi (ja ensamhandling är faktiskt en lyx) så är jag i gängorna. Särskilt efter att lyckats söva dottern i sin egen säng - utan amning först!

Låt oss hoppas på stort tålamod inför natten, alltså sänggång nu bums! Inte för att vi har en exceptionellt krävande bebis, utan för att det är, och kanske ska vara, lite krävande att vara småbarnsmor kl 03. Då gäller det att påminna sig om hur härligt det är att vakna till ett stort leende, som vi har lyxen att göra nästan varje morgon. Ingen kan beskylla henne för ett uselt morgonhumör. Annat är det med mig ;)


I övrigt tänker vi på radhus, och har tittat på ett sådant som vi verkligen inte ska flytta till.
/E

3 kommentarer:

Emma sa...

åh men ni är ju så himla fina!

Petra Li sa...

Fina familjen!!! KRAM

Kerstin sa...

Ni är så fina Måusen! Puss