måndag, september 12, 2011

Om jag vann på lotto...

Man blir inte lycklig av pengar. Sägs det, men vad vet jag? Om jag vann mycket pengar skulle jag köpa hus. Och betala av studieskulder. Idag har jag hemnetknarkat med temat "om jag van på lotto", och alltså inte begränsat sökningen efter pris. Massor av bara-att-flytta-in-hus med mycket yta och stora kök. För miljonersmiljoner.

Igår var jag modstulen efter jag vet inte vilken husvisning i ordningen. Nu försöker jag istället hitta fördelar med radhus/kedjehus i takt med att jag trycker undan alla tankar på kakelugnar, knarrande trägolv och gjutjärnsspisar.

Må hända har jag en något romantiserad bild av knarrande trägolv och stor trädgård. Som om jag skulle bli lyckligare av en gräsmatta som kan krattas när Skrotan sover. "Kan krattas" blir ju snart "måste krattas".

Kanske är drömmen av hus bättre än verkligheten.
/E

Inga kommentarer: