torsdag, december 09, 2010

Väntan..


Vi har 128 dagar kvar till beräknad förlossning. Det känns som en evighet ibland. Ibland känner jag mig så peppad och förberedd att jag inte för allt i världen kan förstå hur många månaders väntan och längtan det är kvar. APRIL liksom. Det kommer ingen bebis förrän till våren!! Igår kunde jag inte somna för jag tänkte på små babybyxor med fötter i randig plysch.

Det är underbart att vänta barn nu. I går vaknade jag av fosterrörelser! Och idag sparkade den hela tiden medan jag låg i tandläkarstolen. Det är också läskigt, det finns så många tänk om.. men så kan man inte tänka! Jag vill, trots alla ta inte ut saker i förskott så vill jag handla småsmå kläder, sängkläder, sticka en filt och köpa en vagga. Men jag ska hålla mig i skinnet några månader till.

Jag får ofta höra att jag är väldigt stor, ovanligt stor som jag förstår det. Själv är jag dock övertygad om att jag är normalstor (efter som "normal" i detta fallet är i princip allting!). Nu snart 22 fullgångna veckor.


/E

Självklart önskar jag mig inte en prematur bebis. Jag vill att den ska gräddas där inne heeeela den långa vägen fram till våren.

Inga kommentarer: