tisdag, december 14, 2010

Loppisheaven!

ÅH idag var jag i himlen! Besökte stans bästa loppis för husgeråd. Jag blev nedsläppt och lämnad ensam i deras stökiga källare. Jag ropade ett högt WOHO och satte igång med grävandet och rotandet. Kommer ut (faktiskt innan solen gått ner) med ett gäng ramar, en ljusstake 60-tal, en klänning (som kanske passar på min kropp i sommar när den som bor där inne kommit ut) och lite annat. Vansinnigt inspirerande!

Källaren är fortfarande full med intressanta saker. Bland annat en såndär 50-talsbebissäng på ben i rotting, en vagga (som förvisso gungar i fel riktning..), en förtjusande trädgårdsmöbel, tusen pälsmössor och hundratusen porslinsgrejor. Jag är snart tillbaka ska ni se!

Det här känns extra bra just idag, för jag var lite ensam och omunter i den här staden. Ensamlunch är något jag ofta njuter av, men på sista tiden har det blivit några för många.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaha.. och var finns detta stället som du vet? ..om du undrar så är din loppis-skalle avundsjuk. här i storstan finns inga fynd som man hittar själv.. det finns finfina prylar som någon annan har fyndat åt en och sen har kryddat priset en anings.. Hörru. vad FIN du är. verkligen, rysligt vacker. ja.
puss.

Emilie sa...

Detta ställe som jag vet har du nog också varit inne i. Tannefors, Nostalgi du vet ovanför brandstationen.

Jag saknar dig!! Kom hit och fynda! Har hittat en ny loppis i tornby, ännu obesökt.

Puss. Du kan va fin!