måndag, december 06, 2010

Advent

Oh Herre vad stor magen är på bilden nedan! Är den verkligen så stor hela tiden? Tror själv att det varierar i storlek och ofta är lite mindre, eller så är det åter min kroppsuppfattning som är lite skev. En annan sak som är skev är min dygnsrytm. Jag är ju egentligen inte en kvällsmänniska, men senaste dagarna har jag gått till sängs sent och vaknat lika så. Det sistnämnda betydligt mer frustrerande än det första. Jag blir stressad när "hela dagen" försvinner, så idag har jag tvingat mig upp.

Jag har inte jobbat på mer än en vecka, oerhört skönt. Dock har ju halva tiden gått åt till tentapluggande, men ändå så härligt med en paus från jobbet. Nu kan jag jobba med ny energi när jag börjar i eftermiddag.

Igår blev det mysigt lussekattsbak. Det gick fort och vi fick till en himla bra deg! Jag pysslade även ihop några marsipanfigurer. Så igår bjöd vi vänner på adventsfika med glögg och hela baletten.
/E

Inga kommentarer: