onsdag, december 01, 2010

NU ska gastrokursen förhoppningsvis vara överstökad. Efter en del tågdramatik är tentan skriven (ersättningsbuss i sista sekund linköping-norrköping. Därefter ståendes med någet utanför Flen en timma), och jag tror att det gick vägen.

Sedan vips var jag i Stockholm för att luncha och fika med fina flickor! Sagt och gjort. Vilket bra kursavslut!

Efter ytterligare lite tågdramatik är jag nu hemma. När vi skulle lämna Stockholm hade lokchauffören tappats bort. Vad gör man då? Jo, man skrattar åt det absurda. En chaufför kan alltså försvinna bara sådär.

Nu hemma med väskan full av skönlitteratur. Julmys i raggsockar under tusen filtar är det som gäller hädanefter. Helst med ingefärskola och Rocky Road, men jag får nog hålla mig i skinnet lite på den fronten.
/E

Inga kommentarer: