tisdag, december 21, 2010

Om helgen och sömnad

Jag har haft en löjligt härlig helg! Min fina vän kom på besök och jag har varit långledig. Finbesök av detta slag innebär alltid trevligheter. Bland annat utflykt till Jofotex i Söderköping (efter "viss" omväg...), den största tygaffären någonsin! Vilket paradis av inspiration! Jag har lånat alla böcker om sömnad på bibblan så nu ska det sys småsmå sparkdräkter, skötväska, filtar, bodys och allt ni kan tänka er. "Ska vi ha ett sånt stackars barn som bara har hemsydda kläder?" undrade C :). Jag handlade inte ett enda tyg att sy egna kläder av. Dels för att jag inte kan tänka på någonting annat än att vi ska få en ny liten människa, men också för att det är svårt och inte så inspirerande att sy till gravidmage.

Angående magen så ser vi nu fosterrörelser (och nästa vecka slipper jag kalla den "foster" - då räknas den nämligen som bebis!) genom magen. Igår var det en jäkla fart, kanske fick den en sockerchock av allt godis...

Julafton närmar sig. Alla klappar är inslagna, RockyRoaden är gjord, planerna är smidda. Jag inleder självaste aftonen med att vara sjuksköterska, och firar därefter aftonskvällen i Borås.

Det tas alldeles för lite kort dessa dagar. Åtgärd!
/E

Inga kommentarer: