torsdag, december 02, 2010

Att veta vad man behöver

Den senaste veckan jag har varit stressad och trött i tentaplugget. Igår när allt var över och jag kom hem gick allt per automatik. Jag vet vad jag behöver för att komma igen. På centralen hade jag stegat bestämt mot pocket shop, plockat tre väl valda titlar ur topplistan (inga deckare, jag väljer böcker efter titel, framsida och första raderna på baksidan) och betalat den dyra slanten med nöje. Väl hemma, efter middagen tände jag alla ljus i vardagsrummet och kröp ner med en kopp te och en bok under den filt som farmor har vävt. Ensam hemma i total tystnad. Sedan ett ilande varmt bad med samma bok.

Så nu när jag tagit hand om min havererade kropp och själ (haveri, nå viss överdrift) ska jag fortsätta med vårt dito hushåll. (Komiskt är det antal krämer jag använde till den havererade kroppen.. 7 st inkl tvål och shampoo, ni kan tänka er hur mjuk jag är!)

Jag vet hur jag tar hand om mig. Det är skönt att veta. Och, jag klarade tentan!
/E

Inga kommentarer: