måndag, april 05, 2010

Sömn.

TJO å Pass på! Nu stundar två lediga dagar och jag är så trött att jag knappt orkar andas. Ändå ska jag göra slag i saken; Grön ärtsoppa med pepparrot till middag. Och bröd, som ju är självaste höjdpunkten med soppa. Typ.

Jo. Man är trött när man inte vet skillnaden på ens egen och pojkvännens panna. Jag rörde vid min panna i förvirrad tro att det var C's panna. Fattar ni? Sen blev jag himla förvånad när jag hade känsel i C's panna.


Lite tänker jag: Ack om jag hade ett arbete som C's, bortsett från den tekniska biten och programmeringen, utan med arbetstiderna. Då hade jag varit ledig från skärtorsdagen vid lunch till idag. Då hade vi kunnat åka bort någonstans för att möta våren. Kanske Paris.

Ja ni hör. Jag bara svamlar. Imorgon ska jag sova ut, är det snö när jag vaknar så tänker jag somna om.
/E

Inga kommentarer: