onsdag, april 28, 2010

I sandaler av plast

Jag önskar att jag fick ägna mig mer åt detta idag;Alltså, kaffe och kaka på balkongen i strålande solsken och med sällskap av C.
Istället sitter jag vid köksbordet och vet inte alls vilken tid på dygnet det är, jag har ju nyligen ätit frukost efter nattens arbete. Total avsaknad av solsken, 11 grader varmt.
Nämen oj, jag hör min negativa ton! Det är inte alls så illa som det låter.

Ni minns väl klänningen, den med tyllunderkjol som skulle sys ut av skräddare? Jag har gett mig på det vansinnesprojektet själv. Jag ser det som ett marathon typ och satsar på att aldrig jobba med den under lågtblodsocker, alltid vara laddad och fokuserad på varje steg. Det kan nog bli bra. Och isf ska den bäras på 25x5 årsfest nästa lördag. Fint värre.

Nu en kopp java, kanske en bulle, men utan sol :) Sedan ytterligare några timmars sömn och iväg till jobbet kl 21. Det är lyxen med nattarbete, att man får sova när man vill utan det minsta dåligt samvete! Det, och det faktum att jag nyss varit ledig typ 6 dagar i rad!
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

natten gick ju strålande Hoppas andra va likadan..
Jobbar du måndag natt? för de ska ja..
ha de gott
kram