tisdag, april 06, 2010

Man måste bjuda kroppen på nått gott så att själen får lust att bo i den!

Jag sov i hundra timmar. Sprang med onda knän. Sedan stekte jag amerikanska blåbärsplättar som jag åt till lunch på balkongen med jordgubbar! Mums!


För att lyxa till det ytterligare blev det kaka till kaffet. Inte vilken kaka som helst, utan Herman Surdegskaka. Jag fick surdegen för mer än 10 dagar sedan och den har bakats, svällts, och bubblat på min diskbänk tills idag. Degen delades i 5 delar, så jag har 4 surklumpar ett ge till 4 bakglada vänner. I kakan är det rivna äpplen, mandel/nötter och mörk choklad. Himla fint faktiskt! Men maffig som ett bröd.


Jo jag har också hämtat mina lavendelblå träskor från Calou. Tyvärr var dom ett nummer för stora, så jag får skicka för byte.
/E

Inga kommentarer: