torsdag, april 08, 2010

april april

April 2008 bodde jag i Åbylund i min lilla etta. Jag pluggade till två mastodonttentor samtidigt, men fick åtminstone göra det i solen. Här utanför lägenheten.

I lägenheten planterade jag små frön och njöt av att se någonting växa, förändras.

April 2009 hade jag också solen i ansiktet. Här på vardagsrumsgolvet där vi bor nu.

Jag hoppade högt utan vårjacka och hade nog inte ett enda bekymmer i världen, som det ser ut.

Jag och Helena gick tätt ihop under en bro. Rast under bilfärd från Borås/Ulricehamn som jag minns det...

Och även 2009 planterades små frön som växte och jag njöt!

2010 har inga frön planterats, jag har fullt upp att njuta och förstå att snön har smält. Suget efter små växande gröna är svårt att locka fram när 50 cm snö trängs på balkongen.

2010's april kommer ändå att bli minst lika fint!
/E

Inga kommentarer: