tisdag, mars 02, 2010

Tisdag - den nya vilodagen


Jag vaknade till blå himmel och somnade om med ett leende. Tung drömfylld sömn till 10.30. Frukost som i en dimma över DN. Kaffe i täckbyxor på balkongen med en bok. Nu har molnen täckt himlen och det snöar. Jag lyssnar på Sofia Karlsson, dansar påhittad folkdans med hela mitt hjärta och städar ur garderoben. Det krävs, för den är fylld till brädden och snart ska sommarkläderna ner från vinden.

Handlade för första gången i mitt liv på Bikbok. Ratade den affären sedan länge när L var för litet, trots att jag hade S i andra affärer. Nu verkar storlekarna ändrats, eller jag, för en fin gubbskjorta i mjukaste bomull följde med hem.

I övrigt försöker jag radera alla borden och måsten från min lediga dag. Och nu byter jag från Sofia Karlsson till Vampire Weekend - det blir man glad och skuttig i kroppen av.
/E

Hallå! Är Denna dagen ett liv verkligen från Melker i saltkråkan? Ett Astrid-verk? Någon? Det är dagens största fråga. Svara!

Inga kommentarer: