söndag, mars 28, 2010

"Hur känns fötterna mot underlaget" och andra mindfullnesövningar

Det är söndag. Vi vaknade tidigt, men ställde fram klockan så det blev sent. Jag åt frukost och kröp tillbaka till sängs. När jag piggnat till traskade jag till stan och åt en fräsch sallad med Emma. Sedan tog jag och C hälsan i akt och sprang. Så ska vi fortsätta.

Såg sedan en riktigt dålig film (Valentine's day) och nu läggdags. En del söndagar är livet så stort att det blir litet. Jag försöker att inte låtsas som beslut som ska fattas, så kommer svaren av sig själva. Ske det som sker. Lev i nuet! Imorgon kort möte med några på jobbet, roliga och viktiga saker. Jag låtsas ändå som ingenting. D-uppsats!? Jag!!? Inget är bestämt, jag låtsas som ingenting och gör vad som faller mig in i stunden. Att gå på känsla är ju lite min grej. Det är så jag jobbar, kan man säga.

/E

Inga kommentarer: