måndag, mars 29, 2010

Swing it magistern!

Ok. Jag har nu tydligen tackat Ja till att skriva D-uppsats/artikel. Det är ju helt vansinnigt. Jag känner att första steget i detta är att köpa en almanacka. Det är liksom A och O.

Så vitt jag förstått ska jag validera ett instrument. Oh herre.. jag minns knappt vad validera innebär.

Andra steget i detta är att ansöka och komma in på några kurser i masterprogrammet. Typ Metod och uppsats. Som ju var det tråkigaste man visste på SSK-utbildningen. Statistik och skit.

Jag kommer att kunna snickra ihop en magisterutbildning (samt kanske vidareutbildning inom medicinsk omvårdnad) nästan gratis. Det är ett erbjudande som jag inte kan tacka nej till.
Tack och Bock.
Det löser sig.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Givetvis löser det sig. Att validera är ju att giltiggöra. Hm, i den mån det nu alls gjorde saken klarare.

Nå i alla fall; då blir såväl far som dotter magistrar till hösten.

kramkram.