onsdag, maj 27, 2009

Just ja... EU-val

Rätt vad det är så dimper det ner i brevlådan. Röstkortet. Uppmaningen till att utnyttja demokratin, rösta för din framtid, jobben först, klimatsmart framtid osv osv. Vad har EU-parlamentet åstadkommit sedan förra valet? Jag vet inte..


..Men jag ska iallafall rösta, tillsammans med mindre än 40 % av svenskarna. Jag ägnade just några minuters surfning på några utvalda partiers internetsidor. Som det ser ut nu kommer min röst att till och med förvåna mig själv, även om den inte känns helt klockren.
Men å andra sidan..Vad tycker jag är viktigt? Människorättsfrågor, integritet (nej, inte piratpartiet), fred, den lilla människan, jämställdhet med mera. Och det är väl sådant man kan arbeta med på EU-nivå? Istället för kamma in rejäla summor för att bestämma gurkornas storlek och form till exempel.

/E

1 kommentar:

Sara sa...

Mitt tips om du inte vill göra nåt überavancerat, är att köra en vanlig standardcheesecake - som du fryser, o sen sen bärsås.. som du gör genom att bara koka upp (frysta) bär i en kastrull med lite florsocker, och sen sila till sås. Jag kör cheesecaken med vanligt recept som finns överallt.. vill du göra den mer speciell så blanda i andra kex i botten.. ev. Marylands cookies!? Ska också göra c.c. fast på söndag till MorsDag! :) Kram!!