fredag, februari 13, 2009

Gammal, Grå och Bitter?

Fredag den 13e handlar om huvudvärk och för starkt kaffe. Om att inte kunna ta sig till skolan fast jag borde. Denna fredag handlar om - 4 grader och en varm säng. Om omotivation, pengabrist och slöhet. Om prostatacancer. Om sjuksköterskans arbetstillfredsställelse och ledarskap.

Jag önskar att denna dag handlade om ledig tid. Om gott kaffe och bullar i en emmasoffa på stadsmissionens fik. Jag önskar att fredag den 13e handlade om att inte behöva titta på prislappen och vända på kronorna. Att fredagkvällen kunde få handla om ett glas vin ute över en tallrik tapas med en vän.

Är denna dag är inställd pga. bristande intresse? F-N vad jag låter bitter. Imorgon blir en bättre dag. Imorgon ska vi leva det goda livet! HURRA - jag berättar mer sen.
/E

Inga kommentarer: