lördag, februari 28, 2009

Dagendag

"Din hjärna står på viloläge och att försöka få in någonting nytt som exempelvis läxor är bara att glömma just nu. Försök lite hårdare, bit ihop och tänk att allt vänder för dig den 29e februari..."

Så stod det i horoskopet för februari månad och med denna läsning inleddes gårdagen. Det känns sådär, med tanke på c-uppsatsen. Sedan är det jhu inte den 29e februari förrän om 3 år. Jag har en tung tid framför mig ;).

Nejdå. Idag skiner solen och det känns som vår. En tur på stan i sneakers (nästan vårskor!), en god macka till lunch, en kaffe och köp av tuschpennor att måla nakna rökande kvinnor med.

Igår åt vi tapas och drack rötjut på Sangria. Sedan gick vi på premiären av Män som hatar kvinnor. Jag har inte läst boken, och tycker därför att filmen var riktigt bra, men vidrig och äcklig på alla sätt. Av någon anledning gillar jag svensk film.

Jag har en stor kanin i lägenheten som jag tar hand om med största kärlek fast han (och tankarna på filmen) höll mig vaken några stunder inatt.
/E

Inga kommentarer: