lördag, augusti 09, 2008

Ett, två, tre

Det var ett tag sen... och jag önskar att jag orkade skriva ett inlägg om varje händelse med bilder till.. men.

1. Urkult var alldeles underbart och roligt!
2. Jag och C har varit i fjällen och gått 16km*2=träningsvärk. Men skönt och vackert!
3. Jag vill fly landet om sverigedemokraterna kommer in i riksdagen! Måtte svenska folket ta sig samman innan valet och förstå att dom är ett låtsasparti som inte kan någonting om politik och inte har ett enda vettigt argument utan bara snackar gojja!!
4. Julias födelsedag idag! (080808!) Firade med gänget på news och jag drack en kaffedrink som var god!*

/E

*Jag gillar inte kaffe.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, vad intressant, Emilie Toresson. För mig är det nämligen tvärtom. Jag vill fly landet om Sverigedemokraterna inte kommer in i riksdagen 2010 och om vi får ha kvar våra sju landsförrädiska riksdagspartier. Dock är det inte så mycket som talar för att så skulle bli fallet.

På vilket sätt menar du att Sverigedemokraterna är ett "låtsasparti" som "inte kan någonting om politik"? Hur mycket vet du egentligen om de samhällsproblem som Sverigedemokraterna vill ta itu med? Massinvandringen, mångkulturen, islamiseringen, gettoiseringen, den massiva brottsligheten, försvarsnedläggningarna, förfallet inom skolan, den förskräckliga äldrepolitiken, den obefintliga EU-kritiken, neddragningarna inom psykvården, situationen för de hemlösa med mera? Inte så mycket, eller?

Emilie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emilie sa...

Kan hända är jag inte så insatt i deras frågor, men tycker att "massinvandringen" och "mångkulturen" (som om mångkultur är något problem..)verkar vara deras huvudfrågor. Det är ett rasistiskt parti som jag aldrig kommer att sympatisera med. Punkt slut.

Angående låtsasparti så menar jag att punkterna utöver de främlingsfientliga endast är ett tjusigt skal för att dölja det rent rasistiska syftet.

Det mest intressanta i din kommentar är att du vill fly landet om sd inte kommer in i riksdagen. Hoppas då att du inte flyr till ett land med motsvarande sverigedemokratisk politik. Tänk då på att lära dig landets språk i tal och skrift, samt ta dig an den nya kulturen. Du ska anpassa dig efter det nya landet, inte tvärt om.

Anonym sa...

PUSS Emilie