onsdag, augusti 20, 2008

Anfall

Jag har blivit manisk och städar hela tiden, eftersom lägenheten nu ligger ute till försäljning. Igår putsade jag fönster och städade kylskåpet, samt skurade golv med min mopp från rusta. Jag hade en kväll för mig själv och gav mig ut på en timmas springtur runt stan. Mina ben verkar äntligen klara av lite distans. Planen var att efteråt gosa ner mig i soffan med popcorn och en bra film..

..Istället resulterade springturen i den värsta migrän jag någonsin varit med om. Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle dö. Calle kom och klappade och tog hand om mig. Som vanligt började det med synbortfall, dock endast på höger öga. Illamående och brutal huvudvärk på vänster sida. Sedan fick jag även talsvårigheter!! Jag kunde inte säga migrän utan sa istället mirang! Då trodde jag att jag fått en stroke. Hade nån sagt att nu åker vi till akuten så hade jag inte behövt någon större övertalning. Så idag är det jag som köper nån superduper migränmedicin. Först nu har jag förstått betydelsen av ordet migränanfall. Migrän med dödsångest, nä fy fasen!


/E

5 kommentarer:

Anonym sa...

Migrän är hemskt o gav mig också dödsångest...ibland önskade jag att döden skulle befria mig.. låter hemskt eller hur! Men du vänjer dig o när man vet att det är migrän så minskar kanske stressen.. avkoppling,ingen press utifrån ( som du ändå inte kan påverka!) , bra mat, vatten är bra. Så synd att du ärvt det... förhoppningsvis ärvde du även några bra gener också!? Kram Mamsen

Karin sa...

Usch låter jobbigt med sån migrän...

Varför ligger lägenheten ute till försäljning? Ska ni flytta ihop?!

Hoppas allt är bra!!
Många kramar Karin

Anonym sa...

Hej
Tänk på att om du gör reavinst på lgh så kan du åka på att betala tillbaka till csn, har du kollat upp det med dom. Har flera vänner som inte tänkt på det och fått en överraskning. Du har en väldigt trevlig blogg.

Emilie sa...

Åh vad trevligt med kommentarer och uppmuntran!! Mamma: Jag har definitivt ärft fler bra gener än dåliga!
Karin: Ja, ihopflyttning kan det blir om försäljningen går bra.
Anonym: Jag äger 10% av lägenheten och vi har krävt samma summa som vi gav för den.. så jag hoppas att det ska gå :) Kul att du gillar bloggen!

Kram

Anonym sa...

Jag är ju maskinare nu babe.. :) Så nu får du sluta sjunga dumma saker om mig. haha Puss