torsdag, augusti 30, 2007

Blod!


Idag har vi gått igenom venprovtagning på en plastarm med väldigt tydliga och fast liggande kärl. Det var roligt och säkert nödvändigt. Lite tråkigt är det att sjuksköterskeutbildningen i t.ex. Umeå tillåter venprovtagning på medstudenter istället för plastarmen, men det är säkert lärorikt ändå. Även om en plastarm aldrig känns lika som en riktig människas arm.

Jag har en ledig kväll. Jag och Calle ska se en film och äta lite godis. Mys! Han är väldigt söt. Han har nämligen gjort ett datorprogram till mig med huvudräkning! Så kanske blir jag matematiker trots allt.


Jag har pluggat lite idag. Irriterade mig lite på en bok som benämner sjuksköterskan som Hon och patienten som Han, men jag är inte ett dugg förvånad. Det är inte den enda. Låt hoppas på att det är en väldigt gammal bok jag läser.
/E

Inga kommentarer: