fredag, april 06, 2007

Östersund

Kom till Östersund igår morse vid 7tiden. Hem till snöstorm och strömavbrott... Men det är bra ändå. Jag hade en heldag med syster på stan... shopping och fika.

Eftersom jag, av principiella själ inte väger mig, inser nu när jag är hemma och får på mig jeansen som jag inte kunnat ha sedan innan England (alltså hösten 04), att jag har gått ner i vikt. Då jag ser på viktnedgång som osunt, speciellt om den är oönskad, så ska jag lägga upp en plan. Inga lättprodukter, mer fett i maten, mer kolhydrater. MER helt enkelt. För jag tänker inte sluta springa, och cykla till och från skolan varje dag (8km) måste jag.
Pappa sa att jag ser ut som jag gjorde i åttan. Alla jag träffar säger "vad smal du är!". Inte positivt. Det är lätt att tro att alla som går ner i vikt är helnöjda med detta.. Inte jag. Upp igen. Om inte annat så äter jag nog upp mig i sommar då jag får äta mamma och pappas mat, och inte enbart grönsaker och bulgur. Men det är konstigt, för jag äter verkligen enorma mängder mat.


Idag ska jag nog till häradsgården och hälsa på till att börja med.
/E

3 kommentarer:

Anonym sa...

För det första; välkommen hem! Ang. blodproppar så var det bara nånting jag funderade på för jag kände mig i en lite utsatt situation förut. jag, ung, p-piller ätande tjej på en låång flygtur till bangkok.. allt det där som liksom bäddar för en blodpropp. men det gick ju bra men nu känner jag bara att jag vill lära mig mer. det är läskigt! men intressant.
hur länge stannar du i jämtland? Glad Påsk förresten! och du, kan du inte lägga in en bild va så himla längesen! (nu har jag skrivit väldigt mycket.. =) Kram!

Anonym sa...

Hallå=) Hur är det med dig? Är du hemma på lite lov? Hoppas allt är bra med dig, ska bli kul att träffa dig till sommarn=) Kram Cecilia

Anonym sa...

Kom till mig o hälsa på också darling!!
Jag lovar att säga att du ser sund rund och hälsosam ut! :) Om inte så bjuppar jag på Dumlemuffins!

kram/Sara