tisdag, april 17, 2007

Första milen!!

Idag sprang jag milen för första gången. Planen var att springa på under 60min, jag sprang på 59,28. Känns grymt bra, speciellt då ingen kan ha trott att jag någonsin skulle springa längre än till bussen. Efter pasta och dusch mår jag prima med lätt trötthet i kroppen och sega ben.

Jag gick med SSK och LÄK på ronden idag. Det var intressant och givande på alla sätt och vis. Det är sorligt med ålderdom på ett sätt. Jag förstår att en del kan känna sig övergivna och deprimerade. Om man ändå kunde förgylla deras tillvaro. Kan man?
Jag kommer att gå med SSK imorgon också, ta blodtryck och titta på diverse blodprov och sådant. Hoppas på att kunna göra någonting själv.


Otolitorganen, sinneshår, plasmakoncentration, halveringstid, distributionsvolym, stavar, gangliaceller, makrofager, T-celler, cytokiner, depotablett, komplementprotein, HLA, lymfocyter, fagocytos, antigen, nefron, mmHg, Bowmans kapsel, njurbark, Henles slynga...

Förstår ni? Det gör nog inte jag.
/E

1 kommentar:

Unknown sa...

Min dotter är långdistanslöperska!

Tänka sig.

:-)