onsdag, april 06, 2011

Ticktack

Våren är här, det kan inte förnekas. Jag har sett tussilago, krokus och musöron på träden. Graderna ligger ständigt på plus. Många skriver om hur ont det gör när knoppar brister, hur smärtsam vårens väckelse är, om den svåra kontrasten mot vinterns lunk. Men jag har inte ont i själen trots att en jätte-knopp snart slår ut. Hela vintern har jag sett och känt mig själv växa och jag är glad och tacksam över att snart få se den som tänjt ut min mage och gett mig så mycket utan att själv ha en aning växa utanför min kropp. Fantastiskt. Visst är det svårt och omvälvande med förändring, visst är kroppen lite trött, själen orolig och rastlös, men i huvudsak; Lycka.

Idag ännu en promenad på 3 km. Denna gång med sällskap av Tove, koltrastar och rådjur. Fint. Fika med mammor och blivande sådana i eftermiddag. Mammor får aldrig nog mycket fika.
/E

2 kommentarer:

Paula sa...

Svar på gammal kommentar:
Fast jag kommer knappt ihåg något av dedär elaka, och jag var säkert jobbig när det skedde. Däremot minns jag en sak, när jag stökat till i ditt rum och då gick du in till mig och rev ner allt på mina hyllor, då blev jag väldigt ledsen minns jag.
Men jag kommer mest ihåg en bra och kärleksfull syster, som jag kunde hämta och skvallra för när killarna kastat sand på oss på skolan tillexempel. Och hon som ville sjunga duetter med mig i baksätet och åka stjärtlapp under stjärnhimlen i åkersjön.

Kristina sa...

Du verkar vara väldigt rörlig om du lyckas gå 3 km utan problem, skönt för dig! Jag hoppas inte att det bara är mammor som aldrig for nog mycket fika... isf har jag missat att jag genomgått nåt! =)