tisdag, augusti 03, 2010

Futurum

Vi har ännu inte laddat semesterbilderna till datorn. Nu är det augusti och jag verkar helt tappat suget att visa och berätta. Jag får ta fram dem i november när allt är grått, då kan man gott behöva piggas upp av dressincykling och varma kvällsbad.

Det är så mycket gott som väntar i framtiden, och så mycket härligt som sker just nu. Ofta förlorar jag mig i dagdrömmar om hus och om att gräva djupa gropar i trädgården och sätta i fruktträd. Jag försöker låtsas att det inte alls dröjer minst tio år innan trädet blivit så där knotigt och fruktbärande. Jag försöker låtsas att jag inte bor i lägenhet längre. Och jag försöker låtsas att det inte är på något sätt jobbigare att åka buss/tåg/bil till arbetet, istället för att slänga sig på cykeln i tio minuter. Samtidigt får jag erkänna att ojämn mark under fötterna, sjö, skog och naturens ljud lockar mig mer än astfalt, fontän, en arrangerad park och trafikljud.

En snarare framtid; studierna i höst! Jag tror verkligen att det blir bra!
/E

Inga kommentarer: