fredag, januari 08, 2010

Sömnad

Jag har fortfarande inte klivit ur sängen. Det går bara inte! C gick efter 8 i morse, jag var iaf upp och åt frukost med honom, tog med min DN till sängen och somnade. Typiskt.

Nå. Igår sydde jag en orange lite galen kjol med mycket vidd av ett auktionstyg från i somras. Projektet tog mycket längre tid än vad jag fantiserat ut i mitt huvud, för lösningar är mycket enklare i huvudet än i praktiken, särskilt när man syr utan mönster. Nå. Efter en del tandagnisslan kunde jag komma både ur och i klänningen, samt att den satt åt i midjan. Det är ju lite ett problem det där, att man är smalare i midjan. Jag har lagt ner allt vad dragkedjor heter och tänkte denna gång lösa det hela med knappar, men det blev fult. Så nu sitter den uppe med dold resår. Jag borde bjuda på en bild, men det vår vänta tills jag fållat den.

Jag väntar på min bok om detaljsömnad. Då jäklar ska det sys!
Nu - upp ur sängen!
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Väntar med spänning på resultatet då jag har fått en symaskin i julklapp och tänkte ge mig på att sy en kjol som första projekt.
Sköt om dig.
Puss/S