fredag, januari 01, 2010

Ett nytt år

Till klockan fyra inatt firade vi in det nya året som vuxna människor. Vi åt en god 3-rätters middag (avocado&räkor, ädelostfylld fläskfilé/quorn m. potatisgratäng och slutligen chokladkaka med rom & hallon). Vi spelade sällskapsspel och drack kaffe och likör. När 12 slaget stundade gick vi ut på gården och laddade raketer, skålade och pussades hej vilt. Det var fint. Lite senare kanske jag bjuder på en bild. Jag fick fantastiskt nog vakna upp utan diskberg, vilket ju känns mest vuxet av allt.


Här sitter jag på år 2010's första dag, dricker apelsin- och morotsjuice till ett stilla, tyst och bedårande vackert snöfall. Hade jag några nyårslöften? Det är lätt att lova när känslan av nystart är stark, men jag är samma person idag som igår så nej, inga löften, men en del nyårsförhoppningar som jag ämnar hålla för mig själv. Vad är det som gör nyårsafton lite sentimental-nostalgisk sådär. Kan det vara det faktum att tiden går? Det sägs att det man gör på tolvslaget symboliserar det kommande året. Jag pussade C tills jag blev tårögd och glasögonen immade igen i kylan. Det önskar jag att jag får göra hela året. Och nästa och nästa och nästa och..

/E

2 kommentarer:

Emma sa...

jag personligen hoppas att det där med att nyårsaftonen vid tolvslaget symboliserar resten av året inte stämmer eftersom jag då stod ensam i lägenheten, med en katt i famnen och spanade på alla raketer från fönstret. :P jag hoppas på ett bra år.

Anonym sa...

Åh..