tisdag, januari 12, 2010

Den lediga tiden

Jag har en ledig dag. En ledig dag efter 6-dagars veckan och den utplånande helgen. Imorgon jobbar jag igen. Så idag lider jag av ledighetshets, av känslan att behöva effektivisera ledig tid. Kliva upp tidigt för att hinna vara ledig. Ni har ju hur det låter. Jag travade ner på stan, vet inte vad jag sökte eller varför jag trodde att dagen skulle förgyllas av lårhöga stickade strumpor (som jag inte köpte). Fick med mig en glasburk och ett nytt te och traskade hem igen under frostklädda träd i kylan.

Jag tror på en yrkesmässig nytändning när avdelningen byter lokaler och jag kan fira ettårsjubileum som sjuksköterska, även om den passerandet av den gränsen innebär att jag måste jobba natt. Måste. Det känns inte som ett erbjudande.

Ni hör att jag behöver semester. Tack och lov att det bara är 3 dagar tills den är här och jag åker till åre!
/E

Inga kommentarer: