tisdag, oktober 27, 2009

tisdagshuvud

Jag har torppanik och lindy hop-noja. Även arbetsglädje och framtidsosäkerhet. Idag är det den 27e oktober och jag har varit sjuksköterska i 4 månader och...22 dagar? Det är märkligt.

Jo torp: jag behöver ett ställe med frisk luft, lugn, fina små kaffekoppar, tystnaden och handgjorda tvålar. Ett ställe där det inte är jobbigt att fixa, piffa och vara. Nä det ska inte ens vara jobbigt att diska för jag ska göra det med handgjort diskborste i zinkbalja! (obs. framtidsosäkerheten hänger ihop med detta, lite varskajagborestenavlivet?)

In i duschen med mig. Det råder bot på det mesta. I helgen är vi både katt- och kaninvakt!
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om det var 22 år o 4 månader i stället...det går fortare än du tror! Så ha roligt på vägen dit! //Mamsen

Anonym sa...

Släpp ut kaninen så blir det lättsammare sedan.
Att ta hand om en proppmätt katt, alltså. :-)

/Pappsen.