tisdag, september 01, 2009

Inlägg nr 701

Just idag känner jag att jag vill jobba mindre och vara mer ledig. Typ gå ner till 75% utan motsvarande lönesänkning. Jag skulle ha fredagsmys varje kväll. Gå på loppisar och marknader varje dag. Äta ost och kex när jag kände för det. Ta långa promenader och lära mig allt om svamp. Koka lingonsylt och äppelmos till förbannelse. Sälja äppelmos och lingonsylt till förbannelse på lördagsmarknader. Jag skulle säkert dricka väldigt mycket kaffe med lediga vänner. Helst skulle jag också köpa hus, på 75% har man ju tid! Kanske skulle jag till och med anlägga ett trädgårdsland. Och odla barn. Eller köpa en hund! Och dansa väldigt mycket lindy hopp!

Om 3,5 timmar ska jag jobba igen. Jag hinner åtminstone dricka kaffe innan.
/E

1 kommentar:

Anonym sa...

Dream on..
:-)