tisdag, juli 21, 2009

Starka ben

Helgen på Rådmansö var fantastisk på alla sätt! Morgon- och kvällsdopp gör susen. Lika så auktion, jag ropade hem 2 stora kartonger med tyg :)

Arbetsveckan är påbörjad och jag har varit ensam sjuksköterska på avdelningen 2 pass. En hel del panik skapades när jag kom till jobbet igår kväll och insåg detta. Det är nämligen sagt att vi nya alltid ska ha en erfaren sjuksköterska att fråga om det är problem. Medicinjouren trakasserades vid ett par tillfällen, men jag klarade det. Även denna dag gick ok med lite övertidsarbete. Kanske ökar mitt självförtroende av att klara det dubbla antalet patienter? Det är många gånger varje dag som jag slås av att jag faktiskt är sjuksköterska, hur konstigt det är att jag faktiskt är färdig. Helknäppt. Men, I can do it. Pepparpeppar.

2 pass kvar, sedan 10 dagars ledighet i hälsinglandet! HURRA
/E

2 kommentarer:

Towa sa...

Jag tror att du är en kanonbra sjuksköterska! Så härligt att läsa din blogg och att du fortfarande orkar skriva så bra och personligt beundrar jag. Stor kram, Towis

Emilie sa...

Tack. Jag tror inte att jag kan skriva på något annat sätt. :) Kram