onsdag, juli 08, 2009

Du efter jobbet


Jag har nu jobbat på EMA i en månad, på dagen. Inte speciellt noggrann jämförelse krävs för att konstatera något ökat självförtroende och ökad självständighet. Jag kommer aldrig att kunna allt, men snart kunna en hel del mer! Det är ju fantastiskt :)

Ikväll har jag jobbat med en sjuksköterska som är lika nyfärdig som jag. Vi överlevde oskadda båda två (och patienterna), men tänk om något akut hade hänt! Rätt vad det är kanske någon börjar störtblöda i nån tarm, sjunka i blodsocker och medvetande eller kräkas kastader. Allt kan hända! Imorgon ska jag lära mig medicinjourens kortnummer utantill ;P


Godnatt. Hard Working imorgon också.
/E


Ursäkta oskarp bild, den såg skarp ut i mobil-displayen.

3 kommentarer:

Andreas Blogg sa...

Är det något du skall lära dig så är det med.jourens nummer...

...och använd det ofta!!!

Annars kan det gå såhär: http://www.dn.se/sthlm/patient-dog-efter-for-snabbt-dropp-1.905599

Emilie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emilie sa...

Hu! Tänk vad man kan ställa till med! Fast är det inte lite konstigt? Om sjuksköterskan inte märkte att droppet gick in så fort eller helt missat att man inte kan sätta det så fort så hade inte medicinjourens nr hjälpt. Var droppet inte ens ordinerat, eller sattes för fort medvetet så är det en annan sak.

Nåja. Jag lär mig med-jourens nr på lördag.

/E