fredag, juli 10, 2009

Kjolkjol!

Det blev lite sytt; en enkel kjol. Men VARFÖR är det så svårt att sy dolda dragkedjor. Jag syr efter en bra beskrivning på den här bloggen, men det hjälper mig föga..


Lååångt tyg i kjolen och resår nertill/under för lätt fixad ballongeffekt.

Jag bjuder också på klänningen jag hade på midsommarafton.
Det är min första egensydda! And I like it!


Nu drar jag till stadsbibblan för att dricka kaffe, bläddra i tidningar, tjuvlyssna på folk och känna livet. :) Senare kanske jag hinner med något av det som bild nr 4, förra inlägget, visar.. Men jag lovar inget.
/E

1 kommentar:

Emma sa...

Duktig du är!
Själv ska jag åka iväg till jobbet. Känns sådär lagom inspirerande, men vet å andra sidan inte riktigt vad jag skulle hitta på en dag som denna. Hoppas du får en fin ledig dag, vi ses något nästa vecka hoppas jag! Puss