tisdag, februari 15, 2011

Nedräkning

Vilken lång natt! Jag har haft ont i rygg och höfter, varit upp och kissat tusen gånger och haft sammandragningar lika ofta. Tydligen andas jag väldigt mycket genom munnen nattetid vilket resulterar i slemhinnor lika torra som Saharas öken. När natten var över var jag lättad, men inte pigg tyvärr. Det var dagens gnäll, men faktiskt har jag självdistans nog att se det komiska. Hade jag ännu mer självdistans skulle jag lägga upp en bild på mig i den vita bodyn med röda hjärtan på som jag köpte igår. Jag måste verkligen se festlig ut med min mage, C skrattade nämligen tills han kiknade.

Nå. Idag bakar jag semeltårta till morgondagens sista pass på jobbet. Jag trodde aldrig att den här tiden skulle komma. Jag tror heller inte att tiden för förlossningen ska komma och ännu mindre att vi kanske håller vårt barn i famnen om +2 månader. Igår råkade vi se ett TV-program om graviditet och förlossning. Detta med bilder så detaljerade att vem som helst instinktivt kniper ihop benen.

/E

Inga kommentarer: