måndag, februari 21, 2011

I spa't

Jag och C firade våra 4 år på Söderköpings Brunn i helgen. Strålande väder och en överdådig kakbuffé inledde visiten. Småkakor, prinsesstårta, fyra andra mjuka kakor (varav en choklad som smakade himmel), scones och ja allt! C var inte direkt stor i maten, men jag åt för två eller tre.
I varsin kimono gled vi ner till relaxavdelningen som inte alls var särskilt relaxing. Full med folk, barn och två högljudda bubbelpooler. Nåja. Min fotkur var avkopplande och C är nöjd med sin massage. Avslutade med en kopp te framför brasan efter en mycket god trerätters vegetarisk middag. Det är oerthört upplyftande att äta vegetariskt på så bra restauranger! På frukostbuffén fanns till och med plättar!

Vi tog två kort och inget av dem beskriver visiten så jag bjuder på mitt eftermiddagsfika istället. Kaffe och semla.

I Söderköping ligger ju också en prima tygaffär, så jag shoppade loss! Dock vill den riktiga inspirationen inte infinna sig och igår surade jag ihop för att sprättaren var borta (eller mest för att jag behövde den överhuvudtaget). Inväntar en tidning full med mönster och därmed inspiration.

Havandeskapsledigheten flyter på. Jag har en liten brainstorming med möjliga sysselsättningar, för jag vet hur rastlöshet känns och det kan ju vara många veckors ledighet kvar.
/E

2 kommentarer:

Linda sa...

"Att sura ihop" är ett mycket talande uttryck, och ett fenomen man i efterhand kan skratta mycket gott åt. Typ "jag vill bara ha citron... och ruccola".. :) Du kan få låna min sprättare, nu när jag ändå har din termometer.
Puss

Emilie sa...

Haha. Jag surade faktiskt ihop så pass att jag gick och la mig. Sprättaren kom till rätta i morse. "Citron och ruccola" är nu vårt uttryck för typ inte-sugen-på-nån-mat och jag använde det senast idag.

Krya på dig! Jag behöver sällskap :)
Puss