torsdag, februari 17, 2011

Havandeskapsledigt?

Jag inleder min första lediga dag i väntans tider med en rejäl sovmorgon! Jag har ett stort sömnbehov och det ska bli fantastiskt att tillgodose det varje natt. Ett måste är också rostat bröd med smör och marmelad, sedan igår har jag ett lite ökat sug efter fett. Är det för att bebisen fettar på sig just nu? Eller är det bara jag själv som sysslar med dito?

Inser snarast efter frukosten att jag har en defekt. Jag måste ha städat omkring mig för att kunna slappna av. Därför har jag nu putsat och polerat i den grad att C snart kommer se mig som hemmafru och förstå att han själv inte behöver lyfta ett strå. Det kommer jag dock ha igen under spädbarnstiden om man ska tro amningsfilmen från föräldragruppen.

Föräldragruppen ja. Där har vi diskuterat föräldraroll, förlossning och amning. Sett förlossningsfilmer och amningsfilmer med en barnmorska som visar på ett tygbröst hur amningen går till. Mycket obehagligt - vuxna kvinnor och tygbröst för sällan tankarna till små hjälplöst fina barn... I samma film fick vi också se 60 sekunder av pappans roll under spädbarns tiden. Det var en man som dammsög, bar matkassar, plockade disk och bytte blöjor. Skönt - nu vet C vad som väntar!

Nu är det bara blomvattning och listputsning som återstår. (fortsätter jag så här är det snart ilfart till förlossningen...:))
/E

Inga kommentarer: