söndag, januari 09, 2011

Vår i luften!

Nog är jag lite tröttare nu än för några veckor sedan. Den maniska sömnaden jag då ägnade mig åt tar så mycket energi nu att jag blir trött av att bara titta åt mönsterarket och det pussel som där behöver läggas. Sömnad är alltså inte helt okomplicerat, så idag har jag istället bakat bröd! Tekakor och frallor med pumpa- och solrosfrön. Inte heller helt okomplicerat, men helt klart utan pusselbitar. Belöning: Nygräddade tekakor med ost och jasminte. Mums!

Denna våriga januaridag bjöd också på en kort och hal promenad. Jag längtar tills min kropp och mitt sinne klarar lite hårdare fysisk aktivitet. I nuläget är stavgång en killer så löpning eller gympapass är inte att tänka på. Dock vattengympa för gravida som börjar på fredag - hej tyngdlöshet! I övrigt är jag nöjd om jag orkar gå mina 20 minuter till och från jobbet.

Imorgon ska jag vara rysligt inaktiv så jag orkar jobba på kvällen. Förhoppningsvis är det lite lättare på avdelningen, rent fysiskt.

Nu är sista brödplåten ur ugnen och jag ska nog sova ett slag på C's bröst innan det är dags att laga middag.
/E

Inga kommentarer: