tisdag, januari 04, 2011

Aje!


Jobbet är tungt nu. Människor är tunga, särskilt när man redan bär på en liten dito. Magen hindrar att göra nära lyft, vilket ju gör att jag lyfter mer med ryggen. Igår på jobbet var jag sittande i 40 minuter, resterande 465 minuter stående, gående, släpande och bärande. Resultatet självklart trött rygg, sammandragningar, trötthet och framförallt lärdom: det är inte värt det. 10 timmar i horisontalläge har delvis rått bot på detta. Idag ledig, sedan på't igen.

Inser att mitt arbete inte helt går hand-i-hand med alla rekommendationer som "tänk på din hållning och vila mycket!". Dock 6 veckor kvar till havandeskapsledighet.


I övrigt gör jag allt som står i min makt för att undvika calici (vinterkräksjukan). Vi får se hur länge det håller.
/E

1 kommentar:

Petra Li sa...

Du gör det bra gumman! Det där låter tufft ju. Jag hoppas du har tid att ta det lugnt och andas och vila kroppen! Hoppas jul och nyår var bra! Kramar / Petra