torsdag, januari 27, 2011

Om att längta


Jag känner mig generellt som världens lyckligaste! Den stundande våren kommer, om allt går bra, att bli den bästa och mest fantastiska! Jag kan inte tänka mig en bättre tid att få barn på. Vårt barn kommer med våren. Jag ser framför mig barnvagnspromenader på grusig asfalt och vårfloder i dikena. Smältande snö och knoppande krokusar. Om tre månader har vi kanske vårt barn här! Det ska bli spännande att se hur livet förändras, saker omprioriteras och fokus förskjuts från oss själva till den här nya lilla människan som vi aldrig kommer att sluta oroa oss för. Calle kommer att bli den bästa pappan, och jag den bästa mamman till vårt barn som inte kommer lida brist på kärlek.

Nu tänker ni it's not all glamour and pink, och nej visst. Jag förstår att jag kommer att slita mitt hår över sömnlösa nätter och onda babymagar. Men jag vet att det är värt det.

Alla ovan känslor gör det svårt att lägga fokus på den vardag jag befinner mig i (läs: jobbet), därför är jag glad att jag endast har 3 veckor kvar att jobba. Det är nog för allas bästa :)

Sedan har jag minst/max 70 dagar att ställa om och känna in.
/E

Inga kommentarer: