torsdag, december 03, 2009

Nuet?

Jag är ledig idag,´enda lediga dagen denna vecka. Bäst att passa på att njuta! Kokade risgrynsgröt till frukost och gick sedan ut på frostpromenad. Så snart jag druckit mitt kaffe och ätit ett par ostsmörgåsar så ställer jag till med äppelmoskok.

På min frostpromenad önskade jag att jag med isfrusna lår och rödblossiga kinder fick stampa av näbbstövlarna på bron till ett litet rött hus med järnspis i köket och dricka mitt kaffe i ett vardagsrum med takbjälkar och eld som dånar i kakelugnen.
Hemnet erbjuder ett särskilt fint litet på knappt 80kvm för 500 000 utropspris. Tänk er så härligt.

Men håll hästen, jag får påminna mig om att jag faktiskt bara är 24 år, inte har fast jobb och senast igår var vansinnigt sugen på karriärstegen; mottagningsarbete, utvecklingsarbete, vidareutbildning och diabetessjuksköterska. Fokus.

Har ni förresten tänkt på hur förträffligt gott det är med kaffe och ostsmörgås?
/E

4 kommentarer:

Sara sa...

haha, jag håller också på att stoppa mig när jag får husdrömmar.. HEEY, singel, UTAN JOBB, studerar osv.. Inte drömläget. Kommer ni hem över nyår babe? Puss Sara

Anonym sa...

Och du är fortfarande "snart" sjuksköterska...
I don't get it.

Emilie sa...

Men det går inte att ändra utan att göra en helt ny.

Anonym sa...

aha.